Informace
Pokud se díváme po řadě na auta tak, jak byly vybrány do jednotlivých licencí od nejjednoduššího k nejobtížnějšímu, toto auto je první tzv. “zadokolka”, se kterou se setkáte.
Tento vůz je rychlý. Není sice nejrychlejší, ale vyzýváme vás. Sedněte si za volant tohoto vozu, sešlápněte plyn a dívejte se, co vůz udělá. Pak nám řekněte, jaký jste z toho měli pocit.
Renault Megane Trophy Mark II je brilantní vůz se specifikacemi, které by mu záviděl nejeden závodní vůz. Motor uprostřed, 355 koňských sil, superlehká 955 kg váha a zadní pohon? Tak to ne, dámy a pánové, já končím.
Tipy pro řízení vozu
Zadní pohon, ještě k tomu takto silný, vás naučí mít převelikou úctu k plynovému pedálu. Už nemůžete vesele uprostřed zatáčky mačkat na plyn, jak se vám zachce. Musíte ucítit, co zadek vozu říká. Je vše v pořádku? Necítíte tendence k přetáčení (že vás zadek snaží předjet), super, začněte přidávat plyn. Pokud ale ucítíte, že dojde k přetáčení, lehce zvědněte nohu z plynu – velmi lehce. Pokud uberete nohu zcela, garantujeme, že dostanete smyk.
Takže abychom to shrnuli: brzdit před zatáčkou rovně s trochou plynu, pokud vám neustále při brzdění předjíždí zadek, otáčejte volantem pozvolna a poslouchejte, co vám říká podvozek a zda-li je v rovnováze, přidejte postupně plyn až do samého konce, pokud vám to dovolí a při stresových situacích nepanikařte a nikdy zprudka v zatáčce neubírejte nohu z plynu.