Informace
Nestandardní vůz navržený pro ty, kteří chtějí dát na zadek většině supersportům, které dnes existují a přitom utratit “jenom” 800 tisíc korun. Tento rozzuřený ďábel využívá jednolitrového čtyřcylindrového motoru z motocyklů a svojí muší váhu proto, aby dosáhl neskutečného poměru váha /výkon.
Ve své nejpomalejší verzi pod názvem Palatov D4 Trackday má toto torpédo 174 koňských sil, 350 kg a pohon na zadní kola. Tato verze se u nás používá v závodě Top Gear Challenge.
Ve své nejrychlejší verzi pod označením Palatov D4 Hillclimb se tento vůz pyšní 351 koňskými silami, 400 kg a pohonem na všechny kola.
Jezdit v něčem tak rychlém je opravdu zážitek nehledě na fakt, že sedíte v simulátoru.
Tipy pro řízení vozu
O tomto voze se dá všeobecně říci, že je nejlépe ovladatelné hned po Formuli 1 ze všech vozů, které u nás nabízíme.
Všeobecně o jeho řízení můžeme říci to, že byste neměli brzdit do zatáček, tj. dělat tzv. “trail-braking” (neboli brzdit a zatáčet najednou).
Brzděte vždy rovně, vcházejte do otáček odhodlaně, plyn přidávejte brzo, ale plynule. S volantem moc necukejte.
Verze Trackday se zadním pohonem je poměrně težká na uřízení, protože pokaždé, když zmáčknete plyn, dostanete smyk. Tady platí technika, kterou aplikujete na všechny vozy se zadním pohonem a velmi vysokým počtem koňských sil – na plyn je třeba mačkat s úctou a plynule a nebrzdit do zatáček.
Hillclimb s pohonem na všechny kola je tou stabilnější verzí. Proto zde doporučujeme plyn v zatáčce aplikovat mnohem dříve, pak se totiž nemusíte bát, alespoň co se přetáčení týče.